Kakkerlakken vangen, slangen wegjagen en dolfijnen spotten

29 februari 2016 - Balgowlah, Australië

Ja jullie dachten zeker dat ik geen nieuwe blog meer zou schrijven hè. Nou ik moet toegeven ik heb zoveel te doen hier dat ik er toch even tijd voor heb moeten nemen. Ik heb deze in een paar etappes geschreven en vond dat het nu wel tijd werd om hem jullie te laten lezen :). Ik moet eigenlijk slapen want mijn wekker gaat over 7 uur en het opstaan is weer teruggegaan naar minimaal 5 keer snoozen. Ik bedacht me alleen dat ik maar weer eens wat moest opschrijven. Super super lief en leuk al die reacties van iedereen, doet me echt goed :)

Ik ben nu officieel een maand hier en ik begin me steeds meer te vervelen. Ja hoe kan dat nou in het verre Australië denken jullie vast?! Maar ja dat kan, naast heel veel lezen, yogaen, wandelen, zwemmen, nadenken en op het strand liggen wil ik namelijk gewoon meer zien. Vervelen is dan misschien niet het goede woord. Maar jullie snappen vast wat ik bedoel. Het is heerlijk om te kunnen doen wat ik wil maar soms mis ik toch wel al die mensen om me heen, dat had ik altijd zo graag. En het is heel goed voor mij om ook eens te doen wat ik nou echt zelf leuk vind, maar soms ook wel lastig natuurlijk. Gelukkig bestaat whatsapp en Skype en kan ik dan toch even mijn ei kwijt, soms bij hoge nood.

Nou genoeg sentimenteel gedoe eens even bedenken wat jullie nou echt niet mogen missen van de laatste weken. Nou ik lag bijvoorbeeld 2 weken geleden heerlijk op het strand te zonnen toen ik, mijn spullen en mijn handdoek opeens overspoeld werden door een golf. Sommige zien het vast voor zich, nou ik heb ook hier mensen aan het lachen gemaakt. Er is hier namelijk Australian open Surf en dat waren ze aan het opbouwen dus een van die werklui hoorde ik bulderen van het lachen want die kwam net met zijn tractor langsgereden.

Verder ben ik ook in het Engels alweer mijn eigen taal aan het creëren zoals bijvoorbeeld 'love declaration' dit betekent liefdesverklaring oh en natuurlijk 'why they are all horning at us?' Wat wil zeggen waarom toeteren ze allemaal. Wie weet nemen ze het hier wel over. Misschien beter van niet, maar het zou toch leuk zijn! Ik ben de afgelopen weken wat meer erop uitgetrokken zo ben ik naar Bondi beach geweest, van het beroemde bondi rescue. Het was leuk om het even te zien maar niet speciaal. Verder ben ik naar een Chinees festival geweest omdat het dit jaar het jaar van de aap is (toevallig ben ik ook in het jaar van de aap geboren). Toen we terug gingen met de Ferry was het licht uitgevallen in Manly. Op het moment dat Nina een foto maakte voor mij (mijn telefoon was leeg) flitstte alle lichten weer aan! Gelukkig was haar telefoon snel want de foto hebben we wel!

Afgelopen weekend zijn we naar Newcastle geweest (ja dat hebben ze hier ook). Het was maar 2 uur rijden maar meteen een hele andere omgeving. Het zag er een beetje verlaten uit alsof het langzaam aan het doodbloeden was. We hebben daar in een airbnb gezeten en super lekker gegeten bij een Ethiopisch bring your own booze restaurant. Die heb je hier heel veel omdat het duur is om een vergunning aan te schaffen om drank te kunnen verkopen. Het was echt heerlijk eten en speciaal want voor het eten werden onze handen op traditionele wijze gewassen, omdat we lekker met onze handen mochten eten!

Toen we later 's avonds in ons airbnb nog een biertje gingen drinken kwam daar opeens een kakkerlak aan. Hij dacht vast oh gezellig! Nou wij niet, het was een hele klus om dat beest te vangen. Mijn deodorant spuitbus mocht niet baten en hij kon nog vliegen ook. Wat resulteerde in 3 gillende meisjes, veel gegiebel en meubels die van de kant werden geschoven. Nadat meneer de kakkerlak alle 4 de hoeken van de kamer had gehad en we een half uur verder waren hebben we met zijn drieën de kakkerlak gevangen en naar buiten gegooid. Gelukkig heb ik het nog gefilmd ook!

De dag erna zijn we naar Port Stephen's gegaan. Daar leven Koala's en dolfijnen en er zijn hele grote zandduinen. Ik heb op weg daar naartoe, de dag ervoor ook al, bijna met mijn neus op het raam geplakt gezeten om een koala of een kangoeroe te spotten. Helaas zag ik niet meer dan koeien en paarden, ja die hebben ze hier ook!

Totdat we bij Port Stephen's in de buurt kwamen en ik, weliswaar wat in de verte, dolfijnen zag! Verder hebben we een hele mooie wandeling gemaakt die begon met een kleine bruine slang. Hij zat midden op het pad met zijn kop omhoog om ons te waarschuwen. Toen we heel hard gingen stampen en zingen schoot hij de bosjes in. Het was een hele klim daarna, met veel gestamp en gezang tegen nog meer slangen. Het uitzicht was echt prachtig! Na een bezoekje aan de zandduinen zijn we nog in een wegrestaurant gestrand waar we werden aangestaard omdat we daar echt niet thuis hoorden het leek op een Amerikaanse kantine inclusief gokruimte en veelste dikke mensen die veel te veel eten voor hun neus hadden staan.

Ook al was het echt niet ver van Sydney vandaan het was echt heel gaaf en smaakt zeker naar meer! Ik heb geluk dat die meiden gewoon willen rijden en dat ook kunnen aan de linkerkant van de weg want zonder rijbewijs kom je niet op dit soort mooie plekjes.

Deze week heb ik allemaal andere meiden leren kennen via een facebookberichtje. Er zitten heel veel au pairs dus zo spreek je dan met een groep af. Dat was super gezellig! En nu het ALLERVETSTEEE, ik heb gesurft ben nog helemaal vol adrenaline ervan want het was zooooo gaaf! Ik vind de zee best eng altijd hier. Hij is echt heel wild en hij trekt dus aan je. Ik had dus ook gezonde spanning, vooral toen de surfinstructeur allemaal dingen ging vertellen over dat je meegesleurd kon worden dacht ik aaaah. Toen ik het eenmaal ging doen was het zoooo gaaf, even de beweging om opstaan onder de knie krijgen want dat is wel even lastig. Uiteindelijk heb ik echt vaak op mijn plank gestaan! Natuurlijk met vallen en opstaan. Het is echt goed om te leren surfen want zo leer je ook de zee wat minder eng te vinden en dat vind ik super fijn. Ik heb er dus een nieuwe hobby bij hoor maandag ga ik weer!

Dit weekend heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen echt leuk! Allemaal Australiërs en zelfs een vader uit Fiji en zijn zoon. Toen moest ik natuurlijk aan mijn vader denken vooral omdat deze vader heel erg van muziek hield en allemaal gekke dansjes deed. Ja dat doet de mijne dus ook (sorry pap nu weet iedereen het). Verder heb ik lekker biertjes gedronken op het strand en cocktails in een erg leuk kroegje met live muziek. Australian open surf is namelijk de hele week dit zorgt dus voor heel veel toeristen en brengt een leuk sfeertje met zich mee. Ja en ik kan goed afkijken hoe het nu echt moet dat surfen. Ik kan soms niet geloven hoe goed ik het hier heb :) Vandaag heb ik weer gesurft en wel op een roze board De instructeur zei nee die is te klein (hoe kleiner hoe moeilijker) maar ik wilde hem persé en na n paar keer lukte het me ook om op dit board op te staan! Zie je wel eigenwijs is ook wijs!! Nou dit was wel een goede update denk ik zo, ik hoop dat jullie het leuk vinden om zo af en toe wat te lezen! En ik zal alle leuke dingen weer goed onthouden voor de volgende update :)

1. Marjo Geeris:
    29 februari 2016
    Gezellig om het te lezen. Ton indt dat het meer lijkt op vakantie dan op werken in Australie!!
  2. Cristel Geeris:
    29 februari 2016
    Leuk om je te volgen Jule! En wat zie je al bruin!
    Volgende keer een actiefoto van het surfen he
  3. Ellen Koppens:
    5 maart 2016
    Hoi Jule, geweldig hoe je het doet en hoe goed je voor je zelf zorgt. Een dikke duim. Liefs en groetjes van Antoon en Ellen