Nog geen blauwe plekken of schaafwonden, alleen een beetje verbrand

7 februari 2016 - Balgowlah, Australië

Ik heb de eerste echte werkweek overleefd, en hoe!! Natuurlijk heb ik al heel lang kunnen oefenen met het huishouden doen door dat poetsen altijd en wonen in een studentenhuis met 11 man. Het gedeelte van het zorgen voor kinderen dat had ik nog nooit geoefend. En ik kan jullie vertellen ze zijn nog helemaal heel, zelfs geen blauwe plekken!

Nee het ging echt heel erg goed, natuurlijk hebben ze mij wel lekker uit lopen testen want het blijven kinderen. Dus soms heb ik wel 10 keer hetzelfde moeten zeggen en dan nog deden ze het niet. Puntje van aandacht is dus ook dat ik misschien iets te lief blijf. Gelukkig hadden de ouders dat af en toe wel door en hebben zij ze af en toe wel flink op hun donder gegeven. Verder ging het echt wel goed hoor, het blijven twee schatjes. Ze hebben me wel flink te pakken gehad door snel bij de mannendouches naar binnen te rennen na het zwemmen terwijl we op moesten schieten. Ik ging ze daar dus maar even zoeken, Australiërs zijn daar alleen niet zo blij mee. Er was een man die boos zei dat ik daar echt niet mocht komen en nadat ik uitlegde dat die twee jongens daar waren heeft hij ze gezocht. Maar hij kon ze niet vinden. Ik stond daar dus mooi voor lul en die jongens waren ondertussen gewoon in de vrouwendouches want er blijkt een geheime doorgang tussen de mannen en de vrouwen te zijn. Verder hebben ze ontdekt dat ik niet tegen kietelen kan aan mijn voeten. En de oudste van de twee is een echte charmeur want hij keek me terwijl ik hem met zonnebrand aan het insmeren was heel schattig aan en zei wauw wat heb je toch een mooi haar :) Nou daar word je toch wel heel gelukkig van hoor. En dan word ik ook nog eens de hele dag overspoelt met knuffels, zo lief!

Naast voor de kinderen zorgen heb ik het eigenlijk wel lekker rustig, ik moet wel wat doen in het huishouden en natuurlijk koken maar dat kost me maximaal 2 uur per dag en verder kan ik doen waar ik zin in heb. Ik heb dus al een hele mooie wandeling gemaakt met Sam, Ellen en Nina, dat was wel even heftig zeker omdat de zon heel fel scheen maar alles was zo mooi!! Ik moest telkens achter ze aan rennen omdat ik teveel foto's aan het maken was. Ik was me vergeten in te smeren dus ik ben heeeel erg verbrand, nu ben ik dus ook al aan het vervellen zo heftig was het. Dat insmeren doe ik dus nu maar voortaan elke ochtend. Verder ben ik nog gaan lunchen en koffie drinken en op stap geweest want dat kan hier ook allemaal heel goed. Oh en ik heb ook lekker hardgelopen langs het water. Ik vind het wel fijn dat ik zo veel vrije tijd heb, zeker na dat half jaar van soms 7 dagen per week werken in Tilburg. Maar ik ga wel zoeken naar iets ernaast dus of oppassen of in een koffietentje werken. Dan kan ik namelijk nog net wat extra verdienen ook en dat is altijd handig.

Ik voel me echt helemaal thuis hier in Australië alles gaat mega chill. Het maakt totaal niet uit wat je draagt. In je bikini op straat of in de supermarkt is bijvoorbeeld dood normaal. Ik pas er dus ook helemaal tussen met mijn naveltruitjes en gekke kleren soms hihi. De moeders hier zijn dan wel weer een geval apart veel van hen lopen de hele dag in sportkleding. Ze brengen zo de kinderen naar school en halen ze ook weer op (heb ik even geobserveerd) maar of ze ook gesport hebben vraag ik me soms af haha. Verder is iedereen echt heel aardig, ik heb veel Australiërs leren kennen die allemaal heel graag tips geven waar je heen kan en hoe je dingen het beste kan doen. Ze zijn soms alleen niet de slimste, want ik heb al een paar keer uit moeten leggen wat Nederland nou eigenlijk is waar het ligt en wat ze er spreken. Een iemand dacht zelfs dat Denemarken in Nederland lag?! En ik dacht dat ik blond was haha.

Ik geniet hier dus echt met volle teugen ik mis nu alleen carnaval wel heel erg als ik al die foto's en berichtjes zie. Dan zou ik graag even op en neer gaan om een dagje mee te doen. Klinkt wel een beetje gek aangezien het hier zoooo gaaf is, maar toch. Gisteren had ik een carnavalsfeest hier in Sydney, georganiseerd door Nederlanders maar er was niet eens carnavalsmuziek. Dat viel dus vies tegen helaas. Naja niks boven Oeteldonk natuurlijk!! Dusss allemaal lekker genieten van de laatste 3 dagen en drink een biertje voor mij :) Dan ga ik nu lekker slapen want morgen moet ik er weer vroeg uit, wat me verrassend goed afgaat trouwens. Ik sta meteen na mijn eerste wekker naast mijn bed en dat is echt een wonder zoals sommigen wel weten.

1. GerryGeeris:
    7 februari 2016
    Wij zijn solidair met jou lieve schat en zetten onze feestneus ook niet op zonder jou hier hoor, tot skypes !xxx
  2. Papa:
    7 februari 2016
    Qua kleding. Vanuit Broekhoven zit je dan toch redelijk goed, vandaar dat thuisgevoel natuurlijk. Heb je daar je knotje al geintroduceerd? Zonnehoed!!! Hier komen de carnavalswagens al voorbij...
  3. GerryGeeris:
    Mooie foto's. Jalouzie enigzins
  4. GerryGeeris:
    8 februari 2016
    Reactie op..... Met jou aan de carnaval zou er echt geen solidariteit geweest zijn hoor, dus voel je niet schuldig
  5. Ellen Koppens:
    8 februari 2016
    Hoi Jule, het is zo fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Groetjes van Antoon en Ellen
  6. Marjo Geeris:
    8 februari 2016
    Klinkt allemaal erg goed. Er klinkt nog geen heimwee tussen de regels door dus maar snel geld verdienen voor het backpacken....
  7. Marjo Geeris:
    10 februari 2016
    Ik ben blij dat je niet zo naar je zin hebt. Leuk om de foto's te zien. Dikke knuffel van oma
  8. Marjo Geeris:
    10 februari 2016
    Moet zijn: dat je het zo naar je zin hebt
  9. Crocodile Dundee:
    15 februari 2016
    Je kan de opstoet nog meemaken - uitgesteld in menige plaats ivm slechte weer. Prik alvast maar de datum: 6 maart Oeteldonk. Mama wil vast langs de kant gaan staan met haar iPad + Skype. Gaat helemaal goedkomen, denk je niet? :-P

BTW welke type wekker heb jij? Voor de jonge dames hier ...

Salukes